רופא עור – טיפול בצלקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רופא עור - טיפול בצלקות

רופא עור - טיפול בצלקותצלקות בעור הן סימנים אשר נוצרים כתוצאה מתהליך טבעי של הגוף לאחר ריפוי פצעים על גבי העור או ברקמות תאים מסוימות. הצלקות אינן דומות באופיין לרקמות התאים אותן הן מחליפות והרמה התפקודית שלהן נמוכה יותר. לדוגמה: הצלקות חסינות פחות מול קרינת השמש, זקיקי שיער לא צומחים עליהן או שאין להן בלוטות זיעה.

ישנן צלקות פנימיות אשר נוצרו עקב פגיעה פנימית באיבר מסוים בגוף, כמו למשל לאחר התקף לב כשרקמת העור שעוטפת את הלב מצטלקת, או שישנן צלקות חיצוניות על גבי העור שהן גלויות לעין והן נוצרות לאחר פציעות, צלקות אחרי ניתוחים, חבלות על גבי העור או צלקות כתוצאה מפסוריאזיס או מחלת עור אחרת.

צלקות עור נגרמות כתוצאה מפגיעה של השכבה העמוקה העבה של העור- שכבת דרמיס, ורובן שטחיות, כשעל גבי העור נשאר סימן קל בלבד. מכיוון שנגרם נזק מסוים לעור, הגוף מייצר סיבי קולגן חדשים באותו אזור פגוע, מה שהופך לצלקת. אם נשארת אדמומיות אחרי שהפצעים נרפאים, זו אינה קרויה צלקת, ולרוב היא נעלמת בתוך שבועות ספורים, עד שלא ניתן  כלל להבחין כי הייתה שם קודם לכן.

צלקות עשויות להיווצר בכל מקום בגוף אשר מכוסה בשכבת עור, הן באזור הפנים והן בגוף כולו. צלקות, על סוגיהן השונים, יכולות להיווצר במקומות בולטים על גבי הגוף וגם במקום מוסתרים כמו מתחת לשיער או בסמוך לקו השיער. צלקות שנוצרות על עור צעיר, קלות יותר לריפוי מאשר על עור מבוגר או זקן, מכיוון שלעור צעיר פשוט יותר להסתגל לשינויים ולטיפולים מסוגים שונים. תהליך הריפוי אינו כרוך במורכבות רבה.

טיפול בצלקות עור

צלקות בעור לא ניתנות להסרה מוחלטת, ולכן תמיד ייראה סימן כלשהו. רופא עור יכול להבהיר את העור ועל ידי כך לטשטש את הצלקות, כמעט שלא ניתן יהיה להבחין בהן. רופאי עור מטפלים בצלקות עור בגופם של אנשים אשר סובלים מסוגים שונים של צלקות כגון צלקות שקועות, צלקות היפטרופיות, צלקות קלואידיות, צלקות רחבות שמגבילות את תנועת האיבר או כל מיני צלקות אחרות אשר מפריעות למטופל עצמו מבחינה אסתטית.

רופאי עור מאשרים תיקון צלקות בכל הגילאים, אך בקרב תינוקות ופעוטות או במקרים של צלקות אצל ילדים צעירים מאוד, מומלץ להתייעץ עם רופאי ילדים בטרם ניגשים לטיפול. טיפול טוב ומוצלח בצלקות עור יכול להיות חצי שנה לאחר שהן נוצרו. אחרי תקופה זו קיימת אפשרות לטפל בצלקות, אבל הטיפול הוא מורכב יותר. רופאי עור מתקנים צלקות תוך הרדמה מקומית או כללית. הדבר תלוי בגיל המטופל, בסוג הצלקת ובמיקומה על איברי הגוף השונים.

סוגי הטיפולים

  • טיפולי פלזמה ייחודיים לעור אשר נפוצים לעלמת קמטים וצלקות באזור הפנים.
  • קילוף של הצלקת מהעור באמצעות טיפול פילינג כימי.
  • ניתוח להסרת צלקות. צלקות גדולות וארוכות שגורמות לעור שמסביב להן להימתח, ניתנות להסרה על ידי ניתוח שהוא ניתוח עור הנעשה תוך הרדמה מלאה.
  • טיפולי לייזר מתאימים לצלקות שטוחות.
  • שיוף של הצלקת. מתאים לצלקות עדינות ושטחיות. טיפול זה גורם לטשטוש הצלקת ולא להעלמתה.
  • הזרקת חומרי מילוי (קולגן או הרדיאס) למיקום הצלקת. הטיפול מתאים לצלקות שטוחות.
  • ניתוח השתלת עור במקום העור שישנו באזור הצלקת.
  • הצמדת יריעה של סיליקון לצלקת עצמה המטשטשת את הצלקת ולעתים אף מעלימה אותה. הטיפול מתאים לצלקות שנוצרו אחרי ניתוחים או צלקת מכוויה.

אחרי הטיפול בצלקות

לאחר הטיפולים של טשטוש צלקות או העלמתן ישנם אנשים שמעדיפים להמשיך בטיפולים קוסמטיים באזור המטופל. טיפולי ההמשך אינם פולשניים והם נועדו לצורך טשטוש הצלקת או להבהרת העור.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן