צלקת מניתוח הגדלת חזה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

צלקת מניתוח להגדלת חזה

jdksjdksצלקות הן תוצאה בלתי נמנעת של כל ניתוח באשר הוא, אך מדובר כמובן במחיר אותו מוכנים המנותחים לשלם על מנת להיות בריאים או אסתטיים יותר במקרה של ניתוחים פלסטיים. הצלקת נוצרת כאשר מתרחש נזק ברקמת הדרמיס, אותו מנסה הגוף לתקן על ידי יצירה של סיבי קולגן חדשים.

כל ניתוח הגדלת חזה כרוך בהיווצרות של צלקות, אפילו כשמדובר במנתח מיומן ביותר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שעל מנת להחדיר את השתל המלאכותי לרקמת השד, יש לבצע חתך בעור של המנותחת. חרף העובדה שמדובר בתופעה שלא ניתן למנוע, יש לציין כי תשומת לב לנושא ומיומנות גבוהה מצד המנתח יובילו להתוות של צלקת קטנה יחסית ומורגשת פחות.

מה הם הגורמים לצלקת מניתוח הגדלת חזה?

אופי הצלקת, היקף הצלקת ומידת החומרה שלה באופן כללי מושפעים ממגוון רחב של גורמים כשבין היתר מדובר ברמת המיומנות של המנתח, שיטת הניתוח, מיקום החתכים בעור ועוד. בנוסף לכך לכל אישה ישנה נטייה גנטית מסוימת להצטלקות כך שישנן נשים שבהן הצלקת תהיה מינורית בעוד שאצל אחרות הצלקת תהיה משמעותית יותר.

כמו כן נשים בעלות עור כהה לרוב יסבלו מצלקות מובחנות יותר והדבר נכון גם בנוגע לנשים מעשנות. בנוסף לכל הגורמים הנ"ל, ישנה חשיבות עליונה להקפיד על ההנחיות להתנהלות נכונה עם הפצעים הניתוחיים מבחינת מניעת חשיפה לקרינת השמש, הקפדה על היגיינה מרבית, הימנעות ממתיחת העור ועוד. ככל שהמטופלת תקפיד בצורה מחמירה יותר על הוראות המנתח, כך הסיכוי להתהוות של צלקות משמעותיות נמוך יותר.

מה הם התסמינים של צלקת מניתוח הגדלת חזה?

המיקום של הצלקות לאחר ניתוח הגדלת חזה משתנה בהתאם לשיטה הכירורגית הנבחרת שבה בוצע הניתוח. את החתך דרכו מחדירים את השתל לשד ניתן לבצע מסביב לעטרה, מסביב לפטמה, בחלק התחתון של השד, באזור בית השחי, מעל לשריר, מתחת לשריר ועוד. צבען של הצלקות שונה מצבע העור ומשתנה במהלך השנים. על הרקמה הצלקתית בעור לא ניתן למצוא בלוטות הזעה, זקיקי שיער או מלנוציטים ובנוסף הצלקת רגישה יותר לקרינת השמש.

כיצד ניתן לטפל בצלקת מניתוח הגדלת חזה?

בדרך כלל תוך שנה וחצי לכל היותר לאחר הניתוח, הצלקות מקבלות את הגוון הסופי שלהן לאחר תהליך ארוך של התבהרות. אי לכך, בכל מקרה שבו יש רצון לעבור טיפול להסרת צלקות או טשטוש צלקות, מומלץ להמתין עד להתהוות התצורה הסופית שלהן.

במקרים בהם לאחר ניתוח הגדלת חזה נותרו צלקות המהוות פגיעה אסתטית חמורה, ניתן לנסות לטפל בהן בכל האמצעים בהם נהוג לטפל בצלקות שנוצרו על רקע שונה. במקרים הקלים ניתן לעשות שימוש במשחות וקרמים התורמים לחידוש העור ובעיסוי של הרקמה הצלקתית להזרמת הדם לאזור, במקרים החמורים יותר ניתן להתנסות בטיפול לטשטוש צלקות בלייזר או באמצעות פילינג כימי או מכני ואילו במקרים החמורים ביותר ניתן לשקול מעבר של ניתוח להסרת צלקות.

באופן עקרוני הצלקות לאחר ניתוח הגדלת חזה לא אמורות להוות מטרד אסתטי. במקרים בהם מדובר בצלקות לא אסתטיות במיוחד, הבולטות מאוד לעין, ייתכן כי קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן