צלקת לאחר לידה בניתוח קיסרי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

צלקת לאחר ניתוח קיסריניתוח קיסרי הוא הליך כירורגי שבו מבצעים חתך בבטן וברחם של האישה ההרה על מנת להוציא מהרחם את העובר (או את העוברים במקרה של הריון מרובה עוברים) והשלייה. סך הכול ניתן לבצע את ההליך בשתי דרכים עיקריות להלן:

  • בשיטה הקלאסית מבוצע חתך אנכי במרכז הבטן דרכו מוציאים את העובר או את העוברים (ניתוחים אלו היו פופולאריים בעבר אך כיום כמעט ולא נמצאים בשימוש).
  • בשיטה המודרנית הנהוגה כיום מבצעים חתך רוחבי מתחת לקו שיער הערווה. היתרון של שיטה זו הוא שמדובר בחתך צנוע יותר ובהתאם לכך כמות הדם הנאבד קטנה יותר. בנוסף לכך, לאחר ניתוח המבוצע בשיטה הרוחבית, אין מניעה ללדת בלידה נרתיקית בהריונות הבאים וזאת בניגוד לגישה האורכית.

לכל אחת מהשיטות ישנם יתרונות מסוימים וחסרונות מסוימים, אך שתי השיטות מובילות בסופו של דבר להיווצרות של צלקת באזור החתך.

כיצד נראית צלקת לאחר ניתוח קיסרי?

מאחר וברוב המוחלט של המקרים החתך מבוצע מתחת לקו שיער הערווה, הרי שייתכן מאוד שלא ניתן יהיה להבחין בצלקת כלל. בחודשים הראשונים הצלקת תהיה ורודה או אדומה אך תוך שנה עד שנתיים בדרך כלל היא תהפוך לחיוורת מאוד. כמו כן, בחודשים הראשונים לאחר הניתוח הצלקת בדרך כלל בולטת במידה מסוימת אך ככל שחולף הזמן, הנפיחות אמורה לרדת והצלקת אמורה להפוך לשטוחה מאוד. בדיוק באותו האופן גם עובי הצלקת צפוי להשתנות ובסופו של דבר הצלקת אמורה להיות דקה מאוד.

יש לציין כי תגובת הגוף לחתך שונה בין מנותחת למנותחת. לכל אישה קיימת נטייה שונה להצטלקות כך שיכול מאוד להיות שאצל אישה אחת הצלקת תחלים מהר יותר בעוד שאצל אחרת, תישאר צלקת נרחבת ועקשנית יחסית. גם צורת הטיפול באישה במהלך הניתוח תשפיע במידה רבה על האופן שבו תישאר הצלקת. ניתוח המבוצע באופן פרטי למשל ישים דגש על חיתוך אסתטי של עור אשר יבטיחו החלמה והתאוששות טובים יותר. מידע נוסף על יתרונות ניתוח קיסרי פרטי תוכלו לראות באתר dr-cohen.co.il ד"ר שלומי כהן

כיצד ניתן לסייע להחלמה של הצלקת?

ישנם כמה עקרונות וכללים שחשוב להקפיד עליהם על מנת לסייע לצלקת להחלים במהירות הרבה ביותר תוך מניעת סיבוכים וזיהומים. להלן החשובים שבהם על קצה המזלג:

  • יש להימנע מהרמה של משאות כבדים ובאופן כללי להקפיד שלא לבצע מתיחות או תנועות מסוימות, שעשויות לגרות את האזור או למתוח אותו, לפחות בחודשיים הראשונים לאחר הלידה.
  • מומלץ למרוח מדי יום קרמים נגד צלקות המכילים ויטמין E.
  • חשוב ביותר לשמור על היגיינה מרבית באזור הצלקת ולהימנע מלגעת בצלקת עם אצבעות לא נקיות.
  • יש לגשת לבדיקה של רופא עור לאחר הניתוח הקיסרי, על מנת לוודא שהצלקת מחלימה כהלכה ובהתאם לצפוי. ניתן כמובן לקבל הנחיות נוספות מרופא העור.
  • באופן עקרוני ככל שגיל האם מבוגר יותר, כך הריפוי יהיה קשה ואיטי יותר. מומלץ להימנע במהלך ההחלמה מעישון, שתיית אלכוהול ותזונה לא מסודרת וכן לצמצם את משך החשיפה של האזור לשמש ישירה.
  • מומלץ להימנע מלבישה של בגדים לוחצים או בדים לא נושמים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן