העלמת פגמי עור

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחקרים מראים כי הרושם הראשוני שאנו מקבלים על בן אדם נוצר בשתי הדקות הראשונות בו אנו רואים אותו לראשונה. אנחנו יכולים להשפיע על הרושם הראשוני שאנו יוצרים על ידי שינוי הלבוש, האיפור והתסרוקת, אך מה לגבי עור הפנים שלנו?

מחקר שהתבצע בגרמניה הראה כי הדבר שגורם לאנשים להיראות מבוגרים יותר בעיני סביבתם הוא לאו דווקא קמטים, אלא כתמים על עור הפנים. שכיחותם עולה ככל שאנו מזדקנים, בגלל שעורנו נעשה רגיש יותר לאור השמש. מצבים נוספים שמגבירים את הופעתם של הכתמים הם שינויים הורמונאליים שמתרחשים בזמן הריון או נטילה של גלולות למניעת הריון.

פגמי עור נוספים שמשפיעים מאוד על מראה הפנים שלנו הם צלקות. הצלקות יכולות להיות בולטות או שקועות כתוצאה מאקנה קשה של גיל ההתבגרות. אנשים רבים אינם מרוצים ממראה עור הפנים שלהם בגלל שהוא מנומש או בעל נקודות חן בולטות או פשוט לא רצויות.

עולם הרפואה והאסתטיקה מציע מגוון טיפולי עור אסתטיים ופתרונות רבים למגוון פגמי עור. הפתרונות מגוונים גם מבחינת סוג הטיפול וגם מבחינת העלות שלו. הדבר החשוב ביותר שיש להקפיד עליו הוא ביצוע הטיפולים במכון שמורשה לבצע אותם ובעל אישור מתאים ממשרד הבריאות. קיימים לא מעט מקומות מפוקפקים בהם עובדים אנשים ללא הכשרה מתאימה ומשתמשים בחומרים שאינם מאושרים. ביצוע טיפול במקומות הנ"ל יכול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לעורכם.

טיפול בפיגמנטציה

את הכתמים החומים הנוצרים על עור הפנים נהוג לכנות פיגמנטציה. הטיפול בהם מבוסס על קילוף שכבת העור העליונה שמכילה את הפיגמנט ובכך מושגת הבהרה של הכתמים. קיימות שיטות שונות לבצע זאת:

  • קרמים להבהרת כתמים – קיימים מוצרים רבים של חברות קוסמטיקה שונות המכילים מרכיבים שמבהירים את העור ומעכבים ייצור של פיגמנט צבע (מלנין) בתאי העור. יעילותם משתנה והם מיועדים לכתמים קטנים ולא כהים מידי.
  • משחות רפואיות – מכילות הידרוקרינון וחומצה רטינואית. ניתנות במרשם רופא והשימוש בהן הוא באופן עצמאי בבית, כאשר מורחים אותן באופן נקודתי על הכתמים. מתאים לכתמים קטנים ובהירים יחסית או להבהרת נמשים.
  • פילינג – הפילינג הוא למעשה קילוף של שכבת העור העליונה. הוא יכול להתבצע באמצעות מריחת חומרים כימיים בריכוזים שונים על הכתמים, או באמצעות שימוש בלייזר. הפילינג מתאים לטיפול באזורים נרחבים כמו הפנים והצוואר, והוא יכול להתבצע בעומקים שונים כתלות בחוזק החומרים הכימיים או עוצמת הלייזר. הפילינג יוצר למעשה כוויה מבוקרת שגורמת לקילוף שכבות העור וייצור מחדש של סיבי קולגן המרכיבים את העור. בטיפולי פילינג עמוק יש סיכון לכוויות וזיהומים. תקופת ההחלמה מהם ממושכת ולאחר הטיפול נפוץ מאוד לראות עור אדמומי ורגיש.

טיפול בצלקות

כאשר מדובר על צלקת אחרי ניתוח, ניתן לטפל בה על ידי הזרקת חומרים סטרואידים או שיוף מבוקר. בשלבים המוקדמים ניתן אף למרוח משחה נגד צלקות שמפחיתה את יצירתה של הצלקת.

בצלקות מפושטות יותר, כמו צלקות שנוצרו לאחר אקנה, דרוש טיפול אחר. הצלקות הנ"ל הינן שקועות לרוב ומקנות לפנים מראה גבשושי. טיפול בצלקות אקנה ובצלקות דומות, נעשה בחומרים למילוי קמטים, באמצעות שיוף מבוקר וכן קילוף כימי או קילוף באמצעות לייזר. אפשרות אחרת היא ניתוח להסרת צלקות, בו מסירים את הצלקות ונותנים לעור להתאחות מחדש. בהליך זה נוצרות צלקות אחרות, אך בולטות פחות מהקודמות.

טיפול בנקודות חן ושומות

הטיפול כאן הוא ניתוחי, כאשר מבוצע חתך סביב האזור אותו רוצים להסיר. אם החתך היה גדול האזור נתפר, אולם לרוב אין צורך בתפרים. קיימת גם אפשרות להסיר את נקודות החן על ידי חומר כימי שנמרח סביבן וגורם להן לנשור לאחר כשבועיים. באזור תתפתח צלקת קטנה לאחר הטיפול.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן